Dan Girtofan (Skoda Romania Motorsport) a iesit biruitor din Raliul Sibiului

Detalii
Comentarii
Galerie foto


Dublu campion national, brasoveanul Dan Girtofan a condus de la un capat la celalalt intrecerea si si-a adjudecat primul succes al carierei la Sibiu. Succesul sau reprezinta, totodata, prima victorie pentru Skoda in intrecerea interna si intaia a marcii din Cehia, la Sibiu, dupa cel obtinut de Jan Kopecky, in 2013.

Revenit in Raliul Sibiului pe baza regulii SupeRally, Simone Tempestini a castigat sambata 8 probe si a terminat intrecerea pe locul 7 la general si pe pozitia a cincea in ierarhia FIA din Campionatul National de Raliuri Dunlop 2016. In CNRD, punctele suplimentare din Power Stage au fost adjudecate de Tempestini, Girtofan si Keleti.

Victorie dupa 9 ani pentru Dan Girtofan

Ziua a doua a Raliului Sibiului 2016 ne-a aratat un Dan Girtofan determinat sa obtina primul succes al carierei in acest raliu si cel dintai pentru un automobil Skoda in intrecerea interna, dar si primul pentru pilotul brasovean dupa cel de la Raliul Iasului 2007, anul in care se incununa a doua oara campion national. Girtofan a obținut cel mai bun timp pe prima speciala a zilei, l-a secondat apoi pe Simone Tempestini in probele 4-11 si pe Zoltan Juhos in SuperSpeciala si s-a impus cu un avans de 1:11,6 in fata celui de-al doilea clasat. Pozitia secunda i-a revenit bulgarului Plamen Staikov, care a fost urmat de un compatriot al sau, Martin Surilov (+1:32,3).

Primul succes din cariera lui Tudor Marza

„Sunt extrem de emotionat pentru ca acesta este primul succes pentru Skoda in campionatul nostru. In plus, evident, in plan personal, pentru ca nu reusisem niciodata in cariera sa ma impun aici, la Sibiu, cea mai buna performanta a mea fiind locul secund, dar si pentru ca a trecut vreme buna de la ultima mea prezenta pe cea mai inalta treapta a podiumului. Sunt, totodata, foarte fericit si pentru ca i-am oferit colegului Tudor Marza primul succes al carierei. Un ochi rade, celalalt insa plange, pentru ca Andrei, fiul meu, a abandonat in urma unei iesiri in decor consemnate pe PS9”, ne-a declarat, la final, Dan Girtofan.

Evolutii constante pentru Edwin Keleti

La randul sau, Edwin Keleti a facut un raliu de regularitate, terminand pe locul 4 in ierarhia generala si pe pozitia secunda in CNRD, fiind urmat de Florinel Tincescu, aflat la primul podium la general in CNRD. Pilotul NRA a avut un start cu cateva mici probleme tehnice, dar, dupa ce le-a depasit, a fortat si a reusit pe PS9 sa treaca in fata lui Rares Tomita, pastrandu-si pozitia pana la final. Keleti, Tincescu si Tomita au ocupat si primele 3 pozitii in clasamentul Clasei 3.

Cursa de revenire pentru Simone Tempestini

Revenit in competitie pe baza regulii SupeRally, dupa ce abandonase in prima zi dupa doar 2,2 km ai probei inaugurale, Simone Tempestini a facut o incredibila cursa de revenire. Azi, a bifat nu mai putin de 8 victorii de proba speciala si a terminat intrecerea pe locul 7 la general si pozitia a cincea in CNRD. Intre „scratch”-uri s-a numarat si cel din Power Stage, in care i-a devansat pe Girtofan si Keleti, astfel ca a obtinut si cele 3 puncte suplimentare oferite castigătorului conform regulamentului. „Evident, sunt dezamagit pentru greseala din prima zi si raman cu satisfactia ritmului pe care l-am reusit astazi. Acestea sunt raliurile!”, a spus Simone.

Norbert Maior, pe locul 1 la Clasa 9 si in Cupa Dacia

La doua roti motrice s-a impus bulgarul Isaev, care a profitat de faptul ca prestatia lui Adrian Raspopa a fost afectata de o problema tehnica. Ajuns la aproape jumatate de minut de rivalul sau, Raspopa a preferat sa-si securizeze victoria in CNRD, pe care a si obtinut-o in fata lui Florin Crisan si Adrian Teslovan. Mihai Maniole a castigat la Clasa 7, Norbert Maior s-a impus la Clasa 9 si in Cupa Dacia, in timp ce Csongor Szabo a fost cel mai rapid in Cupa Suzuki. La Clasa 11 victoria i-a revenit lui Romulus Preda, iar la Clasa 12 primul a fost bulgarul Grigor Grigorov. (foto: Balazs/Attila RallyPhoto.ro)