Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC): Hyundai Motorsport si-a consolidat pozitia in clasamentul general

Detalii
Comentarii
Galerie foto

Hyundai Motorsport si-a pastrat pozitia secunda in clasamentul constructorilor din Campionatul Mondial de Raliuri, dupa evolutia buna din Raliul Australiei, unde toate cele trei modele Hyundai i20 WRC inscrise in competitie au terminat in top opt.

In ultima zi a etapei a 10-a din calendarul mondial au fost programate 5 probe speciale, cate doua treceri pe proba Bucca Long (21,95 km) si pe Wedding Bells (9,23 km) si o trecere pe speciala Settles Rd. (6,4km). A doua trecere pe proba Wedding Bells a avut si rol de Power Stage, unde primii trei clasati obtin puncte suplimentare in clasament.

Hayden Paddon a terminat pentru a patra oara in top 5 in acest sezon, dupa o evolutie foarte buna in fata suporterilor sai veniti din Noua Zeelanda. Thierry Neuville, colegul sau din cadrul echipei Hyundai Shell World Rally, a terminat pe locul 7 si a adunat puncte importante pentru Hyundai Motorsport in clasamentul constructorilor. Dani Sordo, care a concurat pentru echipa Hyundai Mobis World Rally, a terminat pe locul 8, intr-un raliu in care a concurat pentru prima oara in aceasta configuratie.

Un raliu fantastic pentru Hayden Paddon

Hayden Paddon (Hyundai i20 WRC) a avut o evolutie competitiva si a reusit sa castige doua probe speciale, neozeelandezul fiind sustinut de un numar mare de suporteri in acest weekend. „Am avut o zi buna, care a pus capat acestui raliu cu un rezultat pozitiv. Am fost multumit de ritmul de pe ultimele probe. Obiectivul nostru a fost sa terminam Raliul Australiei si sa adunam cat mai multe puncte, pentru a consolida pozitia secunda a echipei in clasamentul constructorilor. Pentru mine, personal, a fost un weekend fantastic. Am avut o dimineata foarte buna in prima zi de raliu, cand am castigat doua probe speciale, dar si in general am fost foarte multumit de comportamentul masinii si de evolutia mea. Ma simt onorat ca am fost sustinut de atat de multi fani si le multumesc tuturor celor care au fost alaturi de mine”, a spus Paddon.

Thierry Neuville nu s-a expus la riscuri

Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC) si-a propus sa termine acest raliu in puncte si a ajuns la sosire pe pozitia a saptea la general. Pilotul belgian a avut o evolutie buna si in ultima zi a raliului, incheiand intr-o nota pozitiva etapa de la antipozi. „Am avut o evolutie curata in ultima zi a raliului, fara sa-mi asum prea multe riscuri. Obiectivul nostru a fost sa terminam aici si am reusit. Nu avea niciun rost sa mai fortam pe final si ne-am concentrat pe obiectivul echipei, de a aduna cat mai multe puncte. Mi-a placut acest raliu si chiar daca am avut mici probleme in prima parte, cred ca am reusit sa ne imbunatatim permanent ritmul si setarile pe parcusul celor trei zile, ceea ce este cel mai important”, a declarat Neuville.

Dani Sordo, foarte multumit de masina

Dani Sordo (Hyundai i20 WRC) a avut un ritm bun la prima sa participare in configuratia actuala a Raliului Australiei si a reusit chiar sa castige trei probe speciale in prima zi. Spaniolul a terminat etapa de la antipozi pe locul 8 in clasamentul general. „Mi-a placut mult acest raliu si sunt foarte multumit de performantele masinii. Ne-am concentrat in ultima zi sa terminam fara probleme si am reusit. Pozitia era asigurata asa ca nu avea niciun sens sa riscam. Este prima mea participare in actuala configuratie a raliului si m-am simtit bine dupa ce am castigat primele probe speciale. Am testat cateva lucruri noi la masina si cred ca acest lucru va fi benefic pentru viitor”, a comentat Sordo.

CM Raliuri FIA, inapoi in Europa

Obiectivele Hyundai Motorsport, la cea de-a doua participare din istorie in Raliul Australiei, au fost foarte clare. Echipa trebuia sa termine cu toate cele trei masini in puncte si sa-si mentina pozitia a doua in clasamentul constructorilor, ceea ce s-a si intamplat. „Ne-am atins obiectivele si suntem in continuare pe locul secund in clasamentul constructorilor, ceea ce este cel mai important. Raliul Australiei a fost o etapa solicitanta, in care am gasit cele mai bune solutii pentru dezvoltarea masinii. Hayden a avut un weekend foarte bun si chiar daca si-ar fi dorit un podium, nu a fost foarte departe din punct de vedere al performantelor, asa ca poate sa fie mandru de evolutia sa. Thierry a adunat si el puncte importante aici, iar Dani s-a acomodat repede cu specialele complet noi pentru el. Putem fi multumiti de evolutia noastra in acest raliu, pentru ca am reusit sa reducem constant diferenta fata de rivalii nostri. Acum, revenim in Europa pentru ultimele trei etape ale sezonului si vom face totul pentru a ne pastra locul secund in clasament, prioritatea numarul unu pentru noi. Le multumesc tuturor celor din echipa pentru efortul depus in Raliul Australiei”, si-a spus punctul de vedere Michel Nandan, directorul echipei.

Raliul Frantei-Alsacia, in octombrie

Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) va reveni in Europa pentru etapa a 11-a a sezonului, programata in Corsica, la inceputul lunii octombrie (Raliul Frantei-Alsacia). Hyundai Motorsport va concura cu patru masini cu Neuville si Sordo, cu numerele 7, respectiv 8, Paddon in masina cu numarul 20, iar Kevin Abbring in masina cu numarul 10.

Clasament general piloti
1. S. Ogier  235 puncte; 2. J.M. Latvala 134; 3. A. Mikkelsen 111; 4. M. Østberg  90; 5. T. Neuville 86; 6. K. Meeke 71; 7. E. Evans 63; 8. O. Tanak 62; 9. H. Paddon 56; 10 D. Sordo 56 etc.

Clasament general constructori
1. Volkswagen Motorsport 343 puncte; 2. Hyundai Motorsport 177; 3. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team 164; 4. M-Sport World Rally Team 148; 5. Volkswagen Motorsport II 76; 6. Hyundai Motorsport N 49; 7. Jipocar Czech National Team 43; 8. FWRT SRL 9.