Volvo si Goodyear au construit cel mai rapid camion hibrid

Detalii
Comentarii
Galerie foto

Mean Green, cel mai rapid camion hibrid din lume, a doborat doua recorduri de viteza pe anvelope Goodyear.

Pe 27 aprilie 2012, la Wendover Airfield in Utah, Statele Unite ale Americii, camionul construit de Volvo, care este detinut si condus de Boije Ovebrink, a spart recordurile la doua categorii internationale de viteza. Noile recorduri sunt pentru un kilometru cu start de pe loc (doua treimi dintr-o mila), un record detinut de un alt camion hibrid, si pentru un kilometru cu start lansat.

Rezultatele provizorii  au fost:

1 kilometru de pe loc – 153.252 km/h (95.245 mph) (record anterior 152.253 km/h (94.605 mph)

1 kilometru cu start lansat – 236.577 km/h (147.002 mph) (record anterior 218.780 km/h (135.943 mph)

Mean Green dezvolta 2.100 cai putere (1,566 kW) si un cuplu motor de aproape 6,770 Nm – din acestia, 200 cai putere (149 kW) si un cuplu de 1.198 Nm vin de la motorul electric. Aerodinamica joaca, de asemenea, un rol vital in stabilirea unui record de viteza, iar designerii de la Volvo au selectat o cabina de tip VN nord-americana si au sculptat forma aerodinamica optima pentru camion.

Anvelopele capabile sa reziste la presiuni enorme sunt esentiale, iar Goodyear a lucrat indeaproape cu cei de la Volvo la acest proiect si la dezvoltarea unor anvelope speciale pentru Mean Green. Accelerarea de la zero la 100 km/h in 4 secunde este ceva impresionant si pentru o masina, si cu atat mai mult pentru un camion cu o greutate de 6 tone. Dar aceasta este cifra pe care a obtinut-o Boije Overbrink in incercarea sa reusita de a dobori un record mondial si a facut-o cu anvelope Goodyear. Acestea sunt facute manual si au la baza carcasele anvelopei de camion 495/45R22.5 Marathon pentru distante lungi, capabile sa suporte forta unui cuplu motor enorm si viteze foarte mari, precum cele pe care le dezvolta Mean Green.

 

(Articol si fotografii primite de la QLT Group Division)