Peugeot 301 - pentru cumparatori medii din estul Europei, Africa si America de Sud

Detalii
Comentarii
Galerie foto

PSA Peugeot Citroen si-a fixat ca obiectiv sa atace piata clasei de mijloc din Europa de Est, Africa si America de Sud cu modelul Peugeot 301, pentru a reduce dependenta companiei de piata europeana occidentala.  Pe 1 noiembrie Peugeot 301 a intrat la vanzare in Turcia, iar in lunile urmatoare va fi disponibil in Europa de Est, Africa si America de Sud. Intentia companiei e sa patrunda in regiuni cu potential mai mare de crestere decat piata saturata din Europa Occidentala.

Comparatii intre vanzarile Peugeot si Volkswagen

„Dorim sa atacam noile piete. Avem un vehicul de concurs, in care credem si pentru vanzarea caruia nutrim sperante”, a declarat David Rio, director de la Peugoet pentru operatiunile internationale. In ultimul an, compania a consumat rezerve de 200 de milioane de euro/ luna, din cauza dependentei de Europa, unde cererea din 2012 se îndreapta spre cel mai mare declin din ultimele doua decenii. In primele 9 luni ale anului, 64 la suta din vanzarile Peugeot au avut loc in Europa, comparativ cu 42 la suta in cazul concurentului Volkswagen (VW).

Discounturi la Peugeot 301

In lipsa unei prezente notabile in China si Brazilia, care sa compenseze problemele de pe piata europeana, Peugeot a redus preturile. In septembrie, dealerii Peugeot din Germania au oferit discouturi medii de 14,2 la suta la preturile din lista, in crestere de la 12,5 la suta in urma cu un an. Cota de piata a Peugeot in Europa a scazut, de la 12,6 la suta in urma cu un an la 11,8 la suta, in timp ce cota VW a urcat cu 1,6 puncte procentuale, la 24,8 la suta.

Cat costa o masina Peugeot 301

Peugeot 301 e o versiune mai spatioasa a hatchback-ului 208. Conform designerilor, modelul va atrage cumparatorii de pe pietele emergente, care prefera vehiculele spatioase. Producatorul francez vrea ca pana in 2014 sa ajunga la vanzari de 150.000 de masini Peugeot 301/ an, echivalente cu circa 4 la suta din livrarile sale totale din 2011. In Turcia, pretul modelului 301 porneste de la 29.900 de lire (16.700 dolari), cu 2.500 de lire mai mult decat cel al Renault Symbol si cu 8.650 de lire peste cel al Dacia Logan.

Concurentii modelului Peugeot 301

David Rio a subliniat ca modelul Peugeot 301 e destinat cumparatorilor din clasa de mijloc de pe pietele emergente. Ca urmare, nu se va intra in concurenta cu modelele Dacia. Rivalii modelului Peugeot 301 sunt Renault Symbol, Hyundai Accent Era si Chevrolet Aveo. Peugeot vrea sa evite o comparatie cu Logan, care i-a servit insa ca inspiratie initiala. In 2008, fostul director general al Peugeot, Christian Streiff, a vrut sa se inspire din modelul Logan, construit de Renault in Romania din 2004. Mai intai, s-a dorit constructia unui nou vehicul in America Latina si Turcia. Numai ca din motive financiare a fost reproiectat modelul 208 si construit la o fabrica detinuta de grupul francez in orasul Vigo, Spania. (foto: puegeot.com)