Dacia Duster - de la SUV la limuzina birou pe roti

Detalii
Comentarii
Galerie foto

SUV-ul Dacia Duster devine birou mobil, cu aspect de limuzina, parte a unui stagiu la Renault Technologie Roumanie (RTR). Proiectul a fost realizat de 23 de masteranzi, ca proiect final de master, insa nu va fi niciodata produs, au declarat oficialii RTR, pentru 0-100.ro. Conceptul Duster Birou Mobil este un unicat, care nu va ajunge, din pacate, in productia de serie. Obiectivul proiectului a fost altul - acela de a le permite studentilor sa descopere ce inseamna lucrul pe un proiect auto real, in cadrul echipelor RTR, fiind vorba de prima promotie a masterului IPA (Ingineria Proiectelor Auto), acreditat la Facultatile din Craiova, Bucuresti, Pitesti si Iasi. Oficialii Renault Technologie Roumanie au declarat pentru 0-100.ro: «Acest vehicul nu este concept si nici nu va fi produs in serie niciodata. Este o tema de stagiu, cu ajutorul careia masteranzii au putut afla cum se deruleaza un proiect automobil, de la numeric la fizic, cu ajutorul echipelor centrului de inginerie. RTR colaboreaza inca de la inceput cu Universitatile Tehnice din Bucuresti, Pitesti, Craiova si Iasi, iar acest master dedicat Ingineriei Proiectelor Automobile exista din 2009».

Dotari tehnice de ultima generatie

Atentia studentilor s-a indreptat si spre interiorul acestui concept. Rezultatul obtinut este remarcabil. Toate dotarile electronice sunt de ultima generatie, sunt gândite si amplasate pentru o conferinta in miscare, masina fiind dotata cu retea WiFi, router 3G si tablete, dar si o camera video «round-table», conectata la calculatorul propriu Renault inclus in Duster Birou Mobil. In spatele postului de conducere, confortabil, se pot instala 4 persoane, care au la dispozitie două ecrane LCD de mari dimensiuni. Comunicarea între birou si postul de conducere este asigurata prin Bluetooth. Soferul mai are la dispozitie si un sistem GPS.

Dacia Duster Birou Mobil

Duster Birou Mobil devine cel mai lung model Dacia, avand o lungime totala de 5,83 metri, in timp ce ampatamentul masinii se cifreaza la 4,19 metri. Conceptul nu a necesitat modificari ale suspensiilor, masa suplimentara, fata de a unui Duster 4×2, fiind de numai 336 kg. (sursa: dan strauti - autostiri)